Repetitie: Schoolstraat 25 Noord-Scharwoude
Post: Middenweg 259L Heerhugowaard
info@muziekverenigingkadans.nl

Dirigent

Michael de Graaf is sinds juni 2018 onze nieuwe dirigent. Michael volgt Arie de Bree op die in april 2018 afscheid nam.

Michael de Graaf

Studie

Michael de Graaf (1977) is in juni 2010, cum laude afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam voor de Masterstudie HaFaBra-directie bij Danny Oosterman. Zijn bachelor haalde hij in het jaar 2000 aan het conservatorium van Alkmaar voor de hoofdvakken HaFaBra-directie en trompet bij Jan Schut. Hij heeft ook nog enkele jaren trombone gestudeerd bij Ivan Meijlemans, destijds solo-trombonist van het K.C.O.

Dirigent / Docent

Als dirigent is Michael sinds 2007 verbonden aan (1e divisie fanfare) Lamoraal van Egmont uit Egmond aan den Hoef en sinds kort aan de muziekverenigingen St. Caecilia in Zwaag en Kadans uit Langedijk.

Bij het Frysk Fanfare Orkest heeft hij regelmatig Jouke Hoekstra geassisteerd en in de loop der jaren diverse werken op cd gezet met dit orkest. Michael werkte lang als repetitor bij het Noord Hollands Jeugd Orkest waar hij met de kopersectie het grote symfonische repertoire instudeerde. Verder is hij actief als koperdocent in Opperdoes, Zwaag en Egmond aan den Hoef.

Arrangeur

Ook het arrangeren is hem niet vreemd, daar hij een 90-tal werken heeft gearrangeerd in opdracht van diverse orkesten, waaronder de KLM harmonie, Fanfarekorps Koninklijke Landmacht en het Hogeschool INHOLLAND Orkest. Zijn specialiteit is zangbegeleidingen welke al uitgevoerd werden met Paul de Leeuw, Ten Sharp, Big Black & Beautiful, Lori Spee en Gino Politi.

Samen met Erato Spanbroek heeft Michael 3 grote galaconcerten uitgevoerd in 2004, 2007 en 2012.

De solisten waren onder andere: Cor Bakker, Carel Kraaijenhof, Tony Neef, Joke de Kruif, Ellen Evers, Karin Bloemen, Rolf Koster, Yuli Minguel, Saskia Schäfer en Suzan Seegers.

In het voorjaar van 2009 dirigeerde Michael 7 (uitverkochte) voorstellingen van de Broadway-musical Titanic, welke plaatsvonden in ‘De Vest’ te Alkmaar en ‘Cool’ te Heerhugowaard.

De muziek heeft hij speciaal bewerkt voor Lamoraal van Egmont en Theatergroep Horizon.

In mei 2011 herhaalden Lamoraal en Horizon hun goede samenwerking met de musical ‘Parade’ van Jason Robert Brown op de planken van De Vest.

Dirigenten Kadans

Na de fusie tussen Kunst na Arbeid en Apollo hebben wij de volgende dirigenten gehad bij Kadans. Arie de Bree stond al voor beide orkesten,

• Arie de Bree a.i. december 2017 – juni 2018
  • Michael de Graaf juni 2018 – heden